De Vloer Op!
VolwassenenDit is doen & durven, uit je hoofd-in-de-actie komen, in contact zijn met jezelf én de ander. Je wordt op een speelse manier uit je comfortzone gehaald en tegelijk uitgedaagd om grenzen te verleggen. Je creativiteit krijgt een boost en je leert te denken in mogelijkheden en te incasseren van wat op je afkomt. Er bestaat géén goed of fout alleen wat werkt en wat niet. Lol om hoe dingen lopen maar vooral vol-er-voor-gaan en dan maar zien. Wat je denkt of vindt doet er niet zozeer toe, vertrouwen opbouwen en loslaten. Volgens de formule van De Vloer Op werken we met levensechte scenes. Kort en met spelimpulsen. Gegarandeerd speelplezier en een boost voor je persoonlijke ontwikkeling!
De Vloer Op!
Volwassenen- 5 avonden|120 min.
- 1x per 2 weken
- voorjaar '23: groep 1: woensdag: 20.00-22.00 | 11-1| 25-1| 8-2| 22-2| do 16-3|
- voorjaar '23 groep 2: woensdag: 20.00-22.00 |18-1| 1-2| 15-2|-|8-3| 22-3|


Acts op locatie
Op aanvraagDe deelnemers van MeinTheater worden graag ingezet om Acts op maat te leveren. Onder supervisie van Meiny Bakker wordt gekeken naar wat de locatie en de gelegenheid vraagt en wat dat aan inspiratie oproept. Wij zorgen zelf voor kleding en materiaal, bij de prijs inbegrepen. Voorbereiding en overleg wordt ook meegenomen en zo komen we tot een totaalplaatje, dit alles in overleg met de opdrachtgever. Dus voor gelegenheden en events kijken wij graag naar de mogelijkheden en kansen om onze improvisatiekunsten te mogen inzetten!


Drama-coaching
BasisonderwijsIn het basisonderwijs leren kinderen rekenen, tekenen, taal, geschiedenis en topografie. Hóe dit ook gedaan kan worden dáár richt drama-coaching zich op. Je kunt namelijk heel gemakkelijk dramatische vormen inzetten en zó kinderen leren om bv via Teacher-in-role de rekentafels onder de knie te krijgen. Of de technische ontwikkelingen m.b.t. telefoneren verwerken in verteltheater. De leerkracht is hierin 'de spin in het web'. Hij of zij moet doen en durven en plezier beleven aan deze manier van kennis overdragen. Daarop wordt de leerkracht gecoacht. Een mogelijkheid is samen een les te doen, een les voor te doen, of site-coaching. Een werkvormenboek ter ondersteuning en after-coaching.


Podium-presentatie
IedereenEigenheid in presenteren ontdekken en/of het finetunen van hoe je op het podium staat en wat je kunt doen om dát wat je wilt overbrengen te versterken. Denk aan presentatie-skills alla TED-talks, muzikale of theatrale optredens met een diepere en duidelijker beleving, mimiek gekoppeld aan majorette-optredens en meer. Door middel van site-coaching wordt je bewust gemaakt van het effect van je gedrag en of dat aansluit bij wat je wilt en wat je doel is. Haalbare elementen worden aangedragen in een kort tijdsbestek waarbij er later altijd weer een update plaats kan vinden.

